Jumătate

Day 16. Azi am trecut granița dintre Cantabria și Asturia, ca să întâlnesc pe un vârf de deal între cele două provincii un bunic bătrân și înțelept, care mi-a arătat semnul ce marchează jumătate din drumul de la Irun la Santiago. Mai erau 427 km. Asta înseamnă că am făcut tot atâția până azi. M-a încurajat, mi-a oferit bota lui, să mă sprijine pe drum. N-am luat-o, avea mai multă nevoie de ea decât mine. Mi-a arătat capela mică care onora pe Maica Domnului și pe Iacob, mi-a oferit o lumânare și mi-a dat curaj, drumul e în față, mereu în față.
Etapa de azi nu are poze, doar oboseală multă, tălpi bătucite, dor de acasă și de noi. Au mai fost bunici pe drum care m-au îndrumat azi, sau pe care i-am dăruit cu un salut sau o piersica pe care o duceam în mână, însă acum e mult prea greu să povestesc cu de-amănuntul întregul drum de 40 de km.
Sunt teafăr la trup, întreg la minte, tulbure la suflet dar pe drum. Cu stăruință, cu hotărâre, cu îndârjire, pe drum. Clipă după clipă. Va mulțumesc tuturor celor care sunteți ca eu să pot să fiu.
Cu drag, al vostru.

Leave a Reply

