Trecere

Day 8. A trecut o săptămâna de când am ajuns în Irun. Au trecut 182 de km din călătoria asta. E mult? E puțin? Nu mai știu. Azi e înnorat și a plouat, m-a botezat până la piele Camino, și am primit botezul cu recunoștință.
Albergue e plin, oameni dorm pe podea, pentru ca nu mai sunt paturi. Oceanul e departe, distant, rece și ud. Lumea e vie, răcoarea și ploaia a adus viața și speranțe de soare pe mâine.
Pozele sunt azi pe telefon, nu le-am putut încarca pe tableta de pe care scriu, încă.
Bilbao e un loc frumos, dar nu pentru mine și pentru drumul meu. Piatră, beton, asfalt, civilizație. Guggenheim Museum. Catedrale, mașini, fabrici.
Pobena (n cu tilda, ca un ni moale) e mai pe gustul meu. Mic, viu, cu plaja după un deal mic și o mănăstire cocoțata pe el. Barul satului e plin, meniul zilei e ieftin, cinstit și îndestulat. Ospătărița e caldă, umană, grijulie. La prânz am primit o sticlă întreaga de vin roșu, doar pentru mine, parte din meniu. Doar că nu sunt spaniol și nu ma descurc la prânz cu mai mult de un pahar.
Acum scriu dintr-un bar, singurul în care merge wifi, și mă simt înconjurat de viață de sat, gălăgioasa, bucuroasă și plină de fum. Trabuce, țigări, vin, televizorul la maxim cu Steel Magnolias în care Tom Cruise e fluent în spaniolă, un gin tonic pentru companie, și gandurile mele la tata, care pare să se pregătească acasă sa treacă puntea spre totdeauna.
Draga mea m-a sunat, am vorbit cu mama, departe totul e bine. Drumul curge. Pe mâine.

Leave a Reply

