Tierra de nadie

Day 4. Dimineață am mâncat o portocală, pregatind atacul la rucsac. Cu gustul acrișor încă pe buze, am început sa scot afară una câte una toate hainele și chestiile acumulate încă de la Cluj. Bluză etno cu mânecă lungă, faină, dragă, amintire de la draga mea, dar complet inutilă acum. Out! Pantaloni lungi de trening, comozi, plăcuți, dar degeaba. Tot acolo au mers tricoul cu șoarece care face exerciții de forță cu cursa de șoareci, tricoul cu bicicleta, fain, dar prea gros și greu de uscat, jeans-ii luați pe drum care acum îs degeaba, minilanterna de buzunar cu care n-am reușit până acum să
mă luminez neam, și colac peste pupăză, kilogramul de miez de nucă de la Alunis, care trebuia să mă salveze de la soarta ăluia din Into the wild, dar care erau abia atinse după 3 zile.
Asa, să nu uit minunatele sandale din piele, care mi-au bătut piciorul stâng în Barcelona, în 3 locuri într-o singură zi.
Și uite așa, rucsacul meu s-a înjumătățit.
20170525_065017
Dar numai la timp, pentru ca după circa 1 ora de mers lejer, voios că în sfârșit pot călători fără să mă rup la fiecare pas, în primul oraș de pe drum, Zumaia, ma reîntâlnesc neprevăzut cu Ed și încă 2 americance trecute de 60 ani, care ma cheamă sa lăsăm Camino și sa mergem pe coastă, pe o cărare de hiking, numita GR (în spaniolă asta se citește heerre), ca este better, bigger, more, etc. Și ca tot românul băgat în seamă de liderul civilizației occidentale, hop și eu, ca e cul pe heerre.
Nu începe foarte bine aventura asta, pentru ca Laura, care avea GPS cu harta pentru cărări nu găsește drumul, așa că ne învârtim ceva vreme prin Zumaia, până când o bască cumsecade (mai rare dacă le acostezi în spaniolă) ne dirijează pe cărarea bună.
Și așa începe aventura de azi: faleze amețitoare, păduri și pajiști neatinse, oceanul la o aruncătura de băț, dar suficient de sălbatic să nu ai curaj să cobori la el. Asta în timp ce cărarea heerre devine încet încet un circuit de forță pentru profesioniști în hiking. Peste care, soarele urcat binișor pe cer ne blagosloveste cu 30 și ceva de grade. Și cărarea nu termină bine de coborât abrupt 200m, că începe să urce la fel de brusc încă o dată. Și cei 3 americani merg de parcă ar defila pe plaja, în timp ce betu românaș asudă din greu și strânge din buci să țină pasul. Dar se merită, uite ce priveliști:

This slideshow requires JavaScript.


Oricât de mult am tras, la o vreme parcă aveam plumb în picioare și respiram doar azot. La urmă, după o urcare luuuunga cât o zi de post, pe un soare năucitor, a fost musai să integrez faptul că Camino e o experiență personală, chiar dacă e pe heerre, în compania unor americani și ca urmare, am luat o pauză de amiază la umbra unui stejar, și i-am salutat pe americani de pe spate.20170525_123505
No, după un motait de jumate de ora, prind curaj să continuu, că până la Mutriku mai e un pic. Dar ce să vezi, hop în sus și dura în jos din nou. Cică 4 km până la Deba. Căldură de să mori, nu alta, cu toate că adesea cărarea se ascundea prin pădure. Când am răzbit la șosea și am văzut pe gepeseu ca mai am 1,9km până în oraș, am cedat la mândrie, am lăsat cărarea să urce în treaba ei sus pe munte, și am luat-o cătinel și orășean la vale pe șosea.
Toată tărășenia asta se întâmpla pe la 1, când puteai sa mori de cald crăcănat pe plaja, nu cu rucsacul în spate, pe cărări de munte.
Dar a fost bun Dumnezeu și mi-a scos în cale scăparea.20170525_133553
Direct în apă am fost, abia am avut timp să scap de rucsac și de tricoul puturos de câtă transpirație a adunat pe ziua de azi. După o scufundare scurtă, că nu e apa decât de vreo 17 grade, am tras un somn pe plajă, pe urmă încă o baie, și după aia am putut cugeta ardelenește la cât e de specială țara asta. Și mi-am adus aminte de albumul celor de la Hevia. Tierra de nadie, pentru oameni liberi care știu să trăiască intre cer și mare.

Hevia – Busindre Reel / Tierra de nadie

Leave a Reply

