Etcetera. Whatever.

Day 2. Tara Bascilor m-a întâmpinat cu cer acoperit și cu promisiunea unei ploi. Pe semiintunericul orei 6 orasul părea calm, suspendat într-un timp și spațiu din alta lume. Aerul era în schimb plăcut, răcoros, și liniștea locului și timpului ăstuia mă îndemna la mers. Am urcat fără încetare primele 2 ore, când pe asfalt, când pe drum pietruit sau pe cărări de munte până pe vârf la Jaizkibel. Țara asta e făcută să îți prindă sufletul în capcana năzuințelor celor mai adânci. Uite și tu:
20170523_080955
In spatele meu e Atlanticul, portul de la Irun și plaja de la Hendaye, în Franța. Lângă mine, pe coama muntelui, istorii vechi povestesc din piatra oameni, fiare și flori care au trecut prin timpul asta.

This slideshow requires JavaScript.


Menhir preistoric și cetăți săpate în piatră. Mai încolo era un dolmen, un mormânt intr-o movila, pus pe creastă, să își afle sufletul liniștea aproape de cer, aproape de mare și văzând orașul la poale.

După urcuș, și coborâș. În câteva ore de mers pe coama muntelui am ajuns aproape de San Sebastian, unde am trecut Passaia Donibane cu bărcuța.
20170523_103533
Cu doar 70 cenți, un barcagiu trecut și monosilabic ne-a dus pe malul celălalt al unei invazii zgârcite a mării către uscat.
20170523_102603
20170523_103804
Dar trecerea măruntului Styx a fost răsplătită din plin, cu uimire mai întâi și cu multa transpirație pe urma.20170523_105229
După ce am rămas gură cască la minunea de faleză căzută în mare, plină de verdeață și de păsări, am fost pus în fața a 1000 de trepte care ma cereau sa transpir pe fiecare din ele, una câte una.
Poze am multe din plimbarea asta de 29 km, nu le înghesui pe toate în postul ăsta de etapa, doar câteva de poftă mai pun, din San Sebastian-Donostia, care are niște plaje incredibile. Și culmea, amenințarea ploii a dispărut cu totul după ce am trecut Passaia, soarele m-a încins tot drumul pe urcușul și coborâșul de pe Ulia, al doilea munte din ziua de azi.

This slideshow requires JavaScript.


Acum zac pe un pat de hostel, Koisi, nu foarte ieftin, dar curat și cu wifi și simt cum sună în mine versurile celor de la Over the Rhine:

“We don’t need a lot of money.
We’ll be sleeping on the beach,
Keeping oceans within reach.
(Whatever private oceans we can conjure up for free.)”
Etcetera. Whatever.

Leave a Reply

