Herba

De cateva zile, ma scald si ma bucur de ritmul linistit al zilelor de iarna. Un ritm pe care l-am uitat pe cand era Casa plina plinuta, desi, imi amintesc zambind, una din temele recurente in discutiile in care ne impartaseam cunoasterea si viziunea despre permacultura sociala, a fost ritmul. Sunt mult recunoscatoare pentru sansa sa ma reconectez la ritm, sa sincronizez ritmul meu cu ritmul lumii.

Asadar, in timp ce ascult minunatiile despre care vorbesc Ervin Laszlo si Gregg Braden – matricea cosmica, Akasha, campul in care suntem conectati, nu separati individual [ce magie sa pot simti asta! mi-as dori, uneori, sa avem un salut cam asa: ¨fie sa iti amintesti de conexiunea ta cu ceilalti!¨ Sau ¨reconectare grabnica!¨ 🙂 ] – mi-am ascultat avantul de a face curatenie in bucatarie. O decizie buna, pentru ca miza nu a fost curatenia in sine, ci deschiderea acestui spatiu pentru ceva nou. Acel ceva nou s-a concretizat intr-un proiect de simplitate voluntara si reconectare la intelepciunea naturii. Am cautat toate pungile si cutiile cu mirodenii, ceaiuri si seminte din casa. Am mutat continuturile in borcane curate pe care le-am etichetat, si pe masura ce le asezam pe rafturile proaspat curatate, a prins contur vechea mea intentie de a-mi adanci cunostintele despre ierburi si calitatile lor vindecatoare.

Mare mi-a fost mirarea si bucuria cand am numarat 72 de borcane cu ceaiuri, condimente, ciuperci, seminte, pe care deja le aveam in casa ! Saptezeci si doua ! Iata cum, deja, fara sa o fi facut constient si articulat, am inceput, probabil de vreo 2 ani, sa adun ierburi, sa experimentez cum sa le pastrez si cum sa le folosesc, sa le cer ajutorul atunci cand am avut nevoie.

Imi creste inima acum, privind aceste rafturi, ca mi-am permis in linistea casei si in linistea mea interioara sa onorez intelepciunea plantelor.

Bucurati-va ochii.

Ramane, pe cand reincepem activitatile comunitare in Casa, sa punem la punct un registru despre toate aceste 72 de plante si urmatoarele ce ne vor ajunge pe rafturi, poate sa organizam sesiuni de invatare despre plante, sa mergem pe dealurile din jurul Clujului si, desigur, sa ne bucuram de cate un ceai delicios impreuna 🙂 Pe langa Pancakes&Mozart, sa incepem un nou ritual: Herbs&Karunesh 😉

Namaste. Adela.

Leave a Reply

