Vizita la Sotron: despre deseurile din gospodarie

Pe 29 ianuarie am fost in vizita la Sotron, spatiu sustinut prin economia darului, dedicat parintilor si copiilor.

Am povestit cu oameni faini despre capacitatea de a gestiona deseurile in gospodarie. Am povestit cum noi doi, Adela si Dan, am devenit in ultimii trei ani foarte reflexivi si atenti cu produsele pe care le consumam, cum ne straduim sa avem o dieta locavora si cum am ajuns sa consideram ca ceea ce se vinde drept hrana ambalata – uneori in trei straturi de ambalaj – nu este hrana onesta, ci produs de raft si de marketing. Am povestit cum, daca se intampla sa nu avem timp sa luam faina de la piata si trebuie sa mergem la magazin, citim fiecare pachet si, daca ne oprim la doua marci locale sau nationale, alegem pachetul care e in punga de hartie, nu de plastic. Astfel controlam impactul de mediu pe care il avem in decizii de rutina si nu producem deseuri nedegradabile.

sotron

Cadou pentru Sotron: kombucha in sticle de plastic recuperate, decorate cu hartie de la un cadou primit mai demult 🙂

In plus, in Casa de Cultura Permanenta aruncam foarte putine lucruri la gunoi. Pastram hartia pentru aprins focul in soba, pastram pungile de plastic pentru plimbarile cu cateii, pastram sticlele de vin pentru pus pe iarna sau pastrat kombucha, resturile biodegradabile ajung in compost, pastram cutiile de conserve cu hrana pentru psici si le reinventam in recipiente frumos decorate. Am ajuns la performanta ca, intr-o luna, fiind in medie 5 oameni in Casa, sa producem doar o pubela de 150L de gunoi.

Nu uitati, pentru fiecare cos de gunoi, pe linia de productie s-au generat alte 70 de cosuri de gunoi.

conserve

Leave a Reply

