United Couchsurfers of Europe sau ce mica e lumea mea !

Aseara am avut a treia vizita la Casa de Cultura Permanenta.

Daca primele doua au venit de la membri marcanti ai comunitatii de permacultura, ca Florin Baci, Catalina Crisan, Sid Stefanescu si  prietena lui, si la care ne asteptam oarecum, avand in vedere declaratiile noastre de principii si filosofie de viata, aseara am luat legatura fata in fata cu o comunitate mai deosebita si nu atat de vocala in lumea alternativa cu care am avut contact pana acum.

E vorba despre sistemul de cazare alternativa numit couchsurfing. Ne-au vizitat Laci, un softist clujean care isi ofera  canapeaua in acest sistem  si Jakob, un surfer din Viena. Am avut o seara extraordinar de plina, am schimbat informatii noi, am descoperit ca in Cluj exista o comunitate destul de mare de oameni care practica metoda asta de turism, atat in scop profesional cat si de relaxare. Si in plus, sistemul in sine este o extensie a principiilor de downshifting si consum responsabil al resurselor. Pe acest site oricine se poate inscrie oferind un spatiu de gazduire pentru alti membri ai acestei comunitati globale, primind in schimb posibilitatea de a apela la aceste servicii in alte orase din tara si din alte parti ale lumii. Gazduirea nu implica plata unei sume de bani de catre “surfer” dar nu sunt excluse contributii ale acestuia la intretinerea spatiului pe care il foloseste. Se ofera nu numai canapele ci si acces la utilitati, bucatarie, spalatorie, samd, in functie de bunavointa si posibilitatile ofertantului.

Laci ne-a uimit o data in plus, fiind unul dintre membrii comunitatii clujene interesat si activ  in multe alte subiecte relevante pentru starea economica, sociala, politica si de mediu actuala: campania Salvati Rosia Montana, fracturarea hidraulica, implicatiile geopolitice ale primaverii arabe, downshiftingul,  grow your own food, etica exploatarii animalelor in folosul speciei umane si o groaza de multe altele. Mai mult, a fost prezent ca si noi in strada de multe ori ca sa isi sustina public opiniile, atunci cand au fost organizate manifestatii pe aceste subiecte. Ce a fost foarte interesant, a ajuns si el la un moment in care manifestarea publica in semn  de protest i s-a parut insuficienta si relativ ineficienta, tinand seama de refuzul constant al mass-media de a prezenta aceste proteste civice care nu sunt in linia politica a elitei politico-economice de moment a Romaniei. Insa a fost grozav sa constatam ca exista interes in grupul de membri activi clujeni in obtinerea de informatii despre riscurile sociale si de mediu la care sistemul economic consumerist de crestere infinita ne supune pe toti. Am cazut de acord ca la una din intalnirile lor periodice sa mergem si noi, cu informatiile pe care le-am cules in decursul timpului despre efectele pe care fracturarea hidraulica le are asupra panzei de apa freatica, cu referire directa la situatia de la Baile Felix in care este in discutie explorarea cu aceasta tehnologie a depozitelor de gaze de sist de catre un subsidiar Gazprom. De asemenea, am povestit o gramada despre posibilitatea organizarii de evenimente in sustinerea fenomenului de couchsurfing la Casa de Cultura Permanenta. Trebuie sa amintim ca am ajuns in contact cu fenomenul deoarece am oferit si noi pe site 6 locuri in acelasi sistem, fara implicatii financiare.

Jakob a fost un rezervor interminabil de surprize pentru noi: membru Food-coops, voluntar in constructii din materiale naturale – merge la Baza Ulmu, participant la  Critical Mass , sustinator al campaniei Salvati Rosia Montana, WWOOF-er, stia de Free Shops si Bike-Kitchen, si o gramada de alte initiative ce au deja radacini in vest si care sunt intru totul consonante cu principiile pe care le dorim raspandite in Cluj de Casa de Cultura Permanenta.

Am tinut-o intruna pana pe la 10.30, cand a trebuit sa ne oprim, pentru ca isi pierdeau ultimul autobuz. Altfel, am fi continuat inca doua zile discutiile si uimirile si incantarile despre cat de apropiate ne sunt viziunile si opiniile despre lume si despre rolul nostru in ea.

Am fi grozav de mandri sa gazduim macar o parte din initiativele acestea la nivelul orasului nostru. Pana atunci, suntem mandri membri activi ai couchsurfing: in 13-15 August o sa avem primii 4 surferi pe teritoriul noului nostru proiect!

Va asteptam si cu alte idei.

PS: azi ne-am intalnit cu alt cuplu foarte interesant, despre care o sa va povestim in alt articol 😉

Leave a Reply

